SŁOWNIK REKLAMOWY "W"

Ars Nominem, słownik reklamy, słownik reklamowy, reklama
WWW (World Wide Web), jest hipertekstowym, multimedialnym, sieciowym (TCP/IP) systemem informacyjnym opartym na publicznie dostępnych, otwartych standardach IETF i W3C. Pierwotnym i w chwili obecnej nadal podstawowym zadaniem WWW jest publikowanie informacji. Aby uzyskać dostęp do tak udostępnianej informacji, trzeba posłużyć się programem komputerowym, który nazywamy przeglądarką internetową. Przeglądarka łączy się z serwerem internetowym, skąd pobiera pewien zbiór informacji określany jako strona internetowa. Strona internetowa może zostać wyświetlona, zapisana w lokalnym systemie plików czy wydrukowana. Zawartość strony internetowej jest hipertekstem, znaczy to, że użytkownik oglądając stronę internetową może podążać za hiperłączami, które przenoszą go do innych stron internetowych w ramach tego samego serwera internetowego lub innych dostępnych w ramach sieci. Częste korzystanie z WWW nazywa się "surfowaniem po sieci". World Wide Web został zapoczątkowany na początku lat dziewięćdziesiątych w CERN jako system dostępu do danych, informacji (w tym graficznych) w heterogenicznym środowisku dużej organizacji naukowej. Tim Berners-Lee, nazywany twórcą WWW, zbudował prototyp systemu, który później został przekształcony w to czym WWW jest dzisiaj. WWW szybko przekroczył (podobnie jak Internet) granice środowiska naukowego, a po kilku latach został zaadaptowany na całym świecie.

WIZYTÓWKA, jest w sensie poligraficznym drukiem akcydensowym. Wizytówka to zazwyczaj prostokątny, podręczny kartonik, zapisany treścią zależną od rodzaju wizytówki. Towarzyszy chwilom nawiązywania znajomości, stając się elementem konwenansu. Jest oznaką uprzejmości i szacunku, a współcześnie może też pełnić funkcje reklamowe. Wizytówka ma zazwyczaj wymiary: 50 x 90mm lub 55 x 90mm i może być jedno lub dwustronna. Wizytówki w zależności od budżetu zamawiającego można drukować na różnych papierach. Standardowo zamawia się pakiet 100/500/1000sztuk wizytówek.

WOBLER REKLAMOWY, to gadżet punktu sprzedaży przyczepiany do półki sklepowej/kasy bądź innego miejsca na terenie sklepu/zakładu usługowego, zwisający na plastikowym sprężystym pasku (kiwaku). Woblery mogą mieć dowolny kształt i dowolną formę mocowania - od taśmy dwustronnej przez magnez do rzepy.

WIZERUNEK MARKI, (brand image) to skomplikowany poznawczo i psychologicznie zespół wyobrażeń, opinii, emocji, skojarzeń dotyczących danego produktu lub firmy (tj. ich indywidualnej marki, a nie ogólnego rodzaju) ukształtowany w świadomości znaczącej liczby potencjalnych Klientów. Ogromny wpływ na kreowanie (projektowanie) zamierzonego wizerunku marki mogą mieć nazwa i slogan marketingowy.

WINDOW STICKER, (naklejka okienna) to naklejka pokryta klejem od strony zadruku, tak, aby po naklejeniu na szybę wystawową obraz był widoczny po zewnętrznej stronie witryny. Naklejkę przygotowuje się do druku w obiciu lustrzanym.

WINDTRACKER, to element masztu do usztywnienia flagi. Windtracker to obrotowe ramie wciągane na maszt wraz z flagą. Dzięki windtrackerowi flaga jest zawsze u góry utrzymana w pozycji poziomej.
NIE ZNALAZŁEŚ SZUKANEGO SŁOWA?
Napisz do nas - niebawem je dodamy!!!