SŁOWNIK REKLAMOWY "K"
K-BOARD, to tablica reklamowa montowna na kiosku handlowym. Standardowe wymiary K-BOARDu to: 219 x 162 cm.
KONSTANSE PROMOCYJNE, to fizycznie postrzegane znaki służące do ustalenia tożsamości marki i utrwalenia jej w świadomości odbiorców (brand awareness). Najważniejszym i najtrwalszym konstansem promocyjnym jest nazwa marketingowa. Do bardzo istotnych konstansów promocyjnych należą również znak firmowy, slogan marketingowy i kolor firmowy.
KUPON RABATOWY, to kupon upoważniający do zakupu produktu/usługi po obniżonych kosztach. Kupon rabatowy najczęściej dodawany jest do gazety, większych zakupów i przy okazji wyprzedaży sezonowych. Kupony rabatowe opiewają na konkretną kwotę np. 20zł lub na % zakupu np. pry zakupach powyżej 100zł - 20% rabatu. Kupon rabatowy ma zazwyczaj barierę czasową do wykorzystania albo jest ograniczony do pewnego asortymentu objętego rabatem. Warto przeczytać zawsze mały druk umieszczony na kuponie rabatowym umieszczony na dole kuponu bądź z tyłu kuponu.
KATALOG REKLAMOWY, to forma reklamowego druku służąca przekazaniu w bardziej szczegółowy sposób informacji o firmie, aktualnej oferty, promocji. Większe firmy katalogi wydają raz w miesiącu w celu aktualizacji oferty i traktują katalog jako podstawową formę sprzedaży/prezentacji produktu klientom, np. AVON. Niektóre firmy rozsyłają swoje katalogi klientom w celu zaoferowania nowej kolekcji raz w roku np. IKEA, jeszcze inne masowo rozprowadzają je podczas imprez branżowych, targów, wystaw. O tym ile stron będzie miał katalog, jak będzie wykończony, na jakim papierze wydrukowany i do ilu odbiorców trafi decyduje budżet rozprowadzającego. Do katalogów czasami dodawane są płyty CD a katalogi często są dodatkiem do czasopism i gazet.
KALENDARZ REKLAMOWY, to roczna forma reklamy danego przedsiębiorstwa. Kalendarz reklamowy ma nadrukowaną indywidualną prezentację firmy (logo, hasło przewodnie, zdjęcie itp.), o wyglądzie kalendarza decyduje projekt który zamawia się często w Agencji Reklamowej. Najczęściej zamawianymi kalendarzami reklamowymi są kalendarze trójdzielne i kalendarze biurowe. Innymi formami kalendarzy reklamowych są kalendarze planszowe, biwuary, kalendarze listkowe, kalendarze panoramiczne, kalendarze paskowe, kalendarze książkowe, kalendarze zdzieraki, kalendarze kieszonkowe i inne według specyfikacji.
KARTKI ŚWIĄTECZNE, z indywidualnym nadrukiem, to kartki wysyłane do klientów/kontrahentów z okazji Świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocy. Kartki świąteczne zazwyczaj mają indywidualne, wymyślone przez kadrę zarządzającą - życzenie i skany podpisów zarządu. Kartki świąteczne z firmowymi nadrukami zazwyczaj są zamawiane w ilościach od 100sztuk. Do kartki świątecznej zazwyczaj dołączana jest gratisowa koperta.
KASETON REKLAMOWY, to świecąca forma reklamy zewnętrznej lub wewnętrznej, jednostronne lub dwustronna wyklejona wydrukiem lub wycinanymi na ploterze napisami. Czoło (przód) kasetonu może być płaskie albo wypukłe lub z jego powierzchni mogą wystawać przestrzenne litery które świecą. Kaseton może być wykonany w całości z plexi i PCV lub też z plexi i profili alumioniowych. Najczęściej grubość kasetonu wynosi około 20cm. W przypadku wykonania boków kasetonu z profili metalowych mogą być w kolorze naturalnego aluminium lub malowane proszkowo na wybrany kolor. Forma kasetonu i zastosowane materiały zależą od budżetu zamawiającego. Do ceny kasetonu należy doliczyć koszty montażu które są uzależnione od wysokości montażu i od skomplikowania podłoża (np. chropowatej i nierównej ściany).
KOPERTA REKLAMOWA, to forma prezentacji firmy w korespondencji wychodzącej na zewnątrz. Na kopercie reklamowej zazwyczaj umieszcza się w lewym górnym rogu dane teleadresowe firmy i logo. Do koperty firmowej często wsuwa się listy/pisma wydrukowane na papierze firmowym, wizytówki i faktury. Koperty reklamowe mogą być w odcieniu białym i brązowym oraz w innych na specjalne zamówienie. Koperty reklamowe dzielą się na te zaklejane na mokro i na te samoklejące. Na rynku dostępne są standardowe wielkości kopert takie jak: DL (110 x 220mm), C6 (114 x 162mm), C5 (162 x 229mm), C4 (229 x 324), B5 (176 x 250mm), B4 (250 x 353). Oprócz standardowych podziałów koperty firmowe dzielą się na papierowe i koperty z zabezpieczeniem powietrznym tzw. Bąbelkowe. Koperty bąbelkowe służą do transportu przesyłek które mogą ulec uszkodzeniu np. płyty CD. Na rynku dostępne są też koperty z rozszerzanymi bokami i spodem, koperty kurierskie i koperty bezpieczne (z elastycznej folii z dodatkowym bardzo mocnym klejem + specjalna numeracja i miejsce do opisu na kopercie).
KOSZULKA REKLAMOWA, to koszulka z nadrukiem reklamowym. Koszulki reklamowe dzielą się na koszulki polo i zwykłe t-shirty. Koszulki reklamowe są dostosowywane do budżetu zamawiającego. Im większa gramatura koszulki tym model droższy. Im więcej zamawianych sztuk tym tańsza sztuka jednostkowa. Im więcej kolorów nadruku tym drożej. Im większy nadruk tym drożej. Koszulkę można zadrukować maszyną, wprasować naprasowankę lub wyhaftować (tylko w przypadku większej gramatury koszulki). Koszulki reklamowe są dostępne w tysiącach kolorów i modeli. Koszulki reklamowe można zamawiać w różnych rozmiarach i wersjach dla mężczyzn, kobiet i dzieci. Najczęściej używana gramatura koszulek w terminologii i praktyce reklamowej to 155 i 185g/m2.
KSIĘGA GOŚCI, to księga pamiątkowa zamawiana przez muzea, hotele i inne odwiedzane przez liczne osoby miejsca. Księgi pamiątkowe można zamawiać w kilku wariantach różniących się formatami oraz zastosowanymi materiałami. Księgi pamiątkowe zazwyczaj są indywidualne i mało kiedy wykonywane są w seryjnej produkcji. Księgi gości są ręcznie szyte i często oprawiane w naturalną skórę. Księgi pamiątkowe mają ozdobne papiery ze znakami wodnymi, zdobioną reliefowo oprawę z ornamentyką tłoczoną najczęściej na złoto lub ślepo, często wytłoczone logo i wydrukowaną stronę tytułową. Księgi pamiątkowe mają zazwyczaj 200 kart i mają wykonanie dostosowane do budżetu zamawiającego. Im więcej elementów dodatkowych tym droższa księga.
KUBEK REKLAMOWY, to najlepszy gadżet reklamowy na zareklamowanie swojej firmy. Nic tak nie przykuwa uwagi jak logo firmy na przedmiocie codziennego użytku. Kubek reklamowy oferuje bogactwo możliwości nadruków. Na kubku reklamowym można wykonać nadruk w dowolnej wielkości i w dowolnej liczbie kolorów na zewnętrznej ściance, na spodzie kubeczka, na uszku i na opakowaniu (jeżeli takowe jest domawiane do kubków). Kubek reklamowy jest znakomitą formą prezentu i reklamy na targach i wystawach oraz jako podziękowanie za współpracę. Kubek reklamowy często wykorzystywany jest jako dodatek przy sprzedaży kawy i herbaty, jako forma promocji czy też jako gadżet dla klientów.
KIWAK, to element mocowania woblera do podłoża. Kiwaki mają różne kształty, długości i wykonane są z różnych materiałów, najczęściej jednak z elastycznego PCV lub cienkiej plexi. Kiwaki zakończone są taśmą przeźroczystą, rzepką lub klejem w celu umieszczenia na podłożu. Kiwaki są przyklejane do woblerów ręcznie a prace takie wykonuje się zazwyczaj w zakładach pracy chronionej lub w drukarni.
KOLORY STANDAROWE, to bezbarwny, czarny, żółty, niebieski, jasnozielony, czerwony i biały.
KOLORY NEONOWE, to różowy, pomarańczowy, turkusowy, żółty i fioletowy.
KOLORY BROKATOWE (kolory galaxy), to czarny, żółty, granatowy, ciemnozielony, rubinowy, pomarańczowy, bezbarwny i fioletowy.
KOLORY TRANSPARENTNE, to czarny, żółty, niebieski, ciemnozielony, rubinowy i pomarańczowy.
KOLORY EKOLOGICZNE, to miętowy, grafitowy, morski, ziemnisty, łososiowy, burgund.
KONSTANSE PROMOCYJNE, to fizycznie postrzegane znaki służące do ustalenia tożsamości marki i utrwalenia jej w świadomości odbiorców (brand awareness). Najważniejszym i najtrwalszym konstansem promocyjnym jest nazwa marketingowa. Do bardzo istotnych konstansów promocyjnych należą również znak firmowy, slogan marketingowy i kolor firmowy.
KUPON RABATOWY, to kupon upoważniający do zakupu produktu/usługi po obniżonych kosztach. Kupon rabatowy najczęściej dodawany jest do gazety, większych zakupów i przy okazji wyprzedaży sezonowych. Kupony rabatowe opiewają na konkretną kwotę np. 20zł lub na % zakupu np. pry zakupach powyżej 100zł - 20% rabatu. Kupon rabatowy ma zazwyczaj barierę czasową do wykorzystania albo jest ograniczony do pewnego asortymentu objętego rabatem. Warto przeczytać zawsze mały druk umieszczony na kuponie rabatowym umieszczony na dole kuponu bądź z tyłu kuponu.
KATALOG REKLAMOWY, to forma reklamowego druku służąca przekazaniu w bardziej szczegółowy sposób informacji o firmie, aktualnej oferty, promocji. Większe firmy katalogi wydają raz w miesiącu w celu aktualizacji oferty i traktują katalog jako podstawową formę sprzedaży/prezentacji produktu klientom, np. AVON. Niektóre firmy rozsyłają swoje katalogi klientom w celu zaoferowania nowej kolekcji raz w roku np. IKEA, jeszcze inne masowo rozprowadzają je podczas imprez branżowych, targów, wystaw. O tym ile stron będzie miał katalog, jak będzie wykończony, na jakim papierze wydrukowany i do ilu odbiorców trafi decyduje budżet rozprowadzającego. Do katalogów czasami dodawane są płyty CD a katalogi często są dodatkiem do czasopism i gazet.
KALENDARZ REKLAMOWY, to roczna forma reklamy danego przedsiębiorstwa. Kalendarz reklamowy ma nadrukowaną indywidualną prezentację firmy (logo, hasło przewodnie, zdjęcie itp.), o wyglądzie kalendarza decyduje projekt który zamawia się często w Agencji Reklamowej. Najczęściej zamawianymi kalendarzami reklamowymi są kalendarze trójdzielne i kalendarze biurowe. Innymi formami kalendarzy reklamowych są kalendarze planszowe, biwuary, kalendarze listkowe, kalendarze panoramiczne, kalendarze paskowe, kalendarze książkowe, kalendarze zdzieraki, kalendarze kieszonkowe i inne według specyfikacji.
KARTKI ŚWIĄTECZNE, z indywidualnym nadrukiem, to kartki wysyłane do klientów/kontrahentów z okazji Świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocy. Kartki świąteczne zazwyczaj mają indywidualne, wymyślone przez kadrę zarządzającą - życzenie i skany podpisów zarządu. Kartki świąteczne z firmowymi nadrukami zazwyczaj są zamawiane w ilościach od 100sztuk. Do kartki świątecznej zazwyczaj dołączana jest gratisowa koperta.
KASETON REKLAMOWY, to świecąca forma reklamy zewnętrznej lub wewnętrznej, jednostronne lub dwustronna wyklejona wydrukiem lub wycinanymi na ploterze napisami. Czoło (przód) kasetonu może być płaskie albo wypukłe lub z jego powierzchni mogą wystawać przestrzenne litery które świecą. Kaseton może być wykonany w całości z plexi i PCV lub też z plexi i profili alumioniowych. Najczęściej grubość kasetonu wynosi około 20cm. W przypadku wykonania boków kasetonu z profili metalowych mogą być w kolorze naturalnego aluminium lub malowane proszkowo na wybrany kolor. Forma kasetonu i zastosowane materiały zależą od budżetu zamawiającego. Do ceny kasetonu należy doliczyć koszty montażu które są uzależnione od wysokości montażu i od skomplikowania podłoża (np. chropowatej i nierównej ściany).
KOPERTA REKLAMOWA, to forma prezentacji firmy w korespondencji wychodzącej na zewnątrz. Na kopercie reklamowej zazwyczaj umieszcza się w lewym górnym rogu dane teleadresowe firmy i logo. Do koperty firmowej często wsuwa się listy/pisma wydrukowane na papierze firmowym, wizytówki i faktury. Koperty reklamowe mogą być w odcieniu białym i brązowym oraz w innych na specjalne zamówienie. Koperty reklamowe dzielą się na te zaklejane na mokro i na te samoklejące. Na rynku dostępne są standardowe wielkości kopert takie jak: DL (110 x 220mm), C6 (114 x 162mm), C5 (162 x 229mm), C4 (229 x 324), B5 (176 x 250mm), B4 (250 x 353). Oprócz standardowych podziałów koperty firmowe dzielą się na papierowe i koperty z zabezpieczeniem powietrznym tzw. Bąbelkowe. Koperty bąbelkowe służą do transportu przesyłek które mogą ulec uszkodzeniu np. płyty CD. Na rynku dostępne są też koperty z rozszerzanymi bokami i spodem, koperty kurierskie i koperty bezpieczne (z elastycznej folii z dodatkowym bardzo mocnym klejem + specjalna numeracja i miejsce do opisu na kopercie).
KOSZULKA REKLAMOWA, to koszulka z nadrukiem reklamowym. Koszulki reklamowe dzielą się na koszulki polo i zwykłe t-shirty. Koszulki reklamowe są dostosowywane do budżetu zamawiającego. Im większa gramatura koszulki tym model droższy. Im więcej zamawianych sztuk tym tańsza sztuka jednostkowa. Im więcej kolorów nadruku tym drożej. Im większy nadruk tym drożej. Koszulkę można zadrukować maszyną, wprasować naprasowankę lub wyhaftować (tylko w przypadku większej gramatury koszulki). Koszulki reklamowe są dostępne w tysiącach kolorów i modeli. Koszulki reklamowe można zamawiać w różnych rozmiarach i wersjach dla mężczyzn, kobiet i dzieci. Najczęściej używana gramatura koszulek w terminologii i praktyce reklamowej to 155 i 185g/m2.
KSIĘGA GOŚCI, to księga pamiątkowa zamawiana przez muzea, hotele i inne odwiedzane przez liczne osoby miejsca. Księgi pamiątkowe można zamawiać w kilku wariantach różniących się formatami oraz zastosowanymi materiałami. Księgi pamiątkowe zazwyczaj są indywidualne i mało kiedy wykonywane są w seryjnej produkcji. Księgi gości są ręcznie szyte i często oprawiane w naturalną skórę. Księgi pamiątkowe mają ozdobne papiery ze znakami wodnymi, zdobioną reliefowo oprawę z ornamentyką tłoczoną najczęściej na złoto lub ślepo, często wytłoczone logo i wydrukowaną stronę tytułową. Księgi pamiątkowe mają zazwyczaj 200 kart i mają wykonanie dostosowane do budżetu zamawiającego. Im więcej elementów dodatkowych tym droższa księga.
KUBEK REKLAMOWY, to najlepszy gadżet reklamowy na zareklamowanie swojej firmy. Nic tak nie przykuwa uwagi jak logo firmy na przedmiocie codziennego użytku. Kubek reklamowy oferuje bogactwo możliwości nadruków. Na kubku reklamowym można wykonać nadruk w dowolnej wielkości i w dowolnej liczbie kolorów na zewnętrznej ściance, na spodzie kubeczka, na uszku i na opakowaniu (jeżeli takowe jest domawiane do kubków). Kubek reklamowy jest znakomitą formą prezentu i reklamy na targach i wystawach oraz jako podziękowanie za współpracę. Kubek reklamowy często wykorzystywany jest jako dodatek przy sprzedaży kawy i herbaty, jako forma promocji czy też jako gadżet dla klientów.
KIWAK, to element mocowania woblera do podłoża. Kiwaki mają różne kształty, długości i wykonane są z różnych materiałów, najczęściej jednak z elastycznego PCV lub cienkiej plexi. Kiwaki zakończone są taśmą przeźroczystą, rzepką lub klejem w celu umieszczenia na podłożu. Kiwaki są przyklejane do woblerów ręcznie a prace takie wykonuje się zazwyczaj w zakładach pracy chronionej lub w drukarni.
KOLORY STANDAROWE, to bezbarwny, czarny, żółty, niebieski, jasnozielony, czerwony i biały.
KOLORY NEONOWE, to różowy, pomarańczowy, turkusowy, żółty i fioletowy.
KOLORY BROKATOWE (kolory galaxy), to czarny, żółty, granatowy, ciemnozielony, rubinowy, pomarańczowy, bezbarwny i fioletowy.
KOLORY TRANSPARENTNE, to czarny, żółty, niebieski, ciemnozielony, rubinowy i pomarańczowy.
KOLORY EKOLOGICZNE, to miętowy, grafitowy, morski, ziemnisty, łososiowy, burgund.
NIE ZNALAZŁEŚ SZUKANEGO SŁOWA?
Napisz do nas - niebawem je dodamy!!!
Napisz do nas - niebawem je dodamy!!!