P

SŁOWNIK REKLAMOWY "P"

Ars Nominem, słownik reklamy, słownik reklamowy, reklama
PRÓBKA, to mała ilość popularnego kosmetyku, produktu żywieniowego lub mała fiolka zapachu które dają klientowi namiastkę i zachęcają do zakupu pełnego produktu który często nie jest tani. Próbki mają na celu pokazanie że zakup danego produktu nie będzie np. uczulał(w przypadku kremu), zapach będzie odpowiedni (w przypadku perfum), a przyprawa do zupy nada jej niepowtarzalnego smak. Próbki produktów często dołączane są do gazet i czasopism, rozdawane są w sklepach i na targach jak i przysyłane bezpośrednio do domów. Wygląd próbki często jest wierną kopią oryginalnego produktu tylko w kilkunastorazowym pomniejszeniu.

PODSTAWA UCHYLNA, to podstawa używana przy montażu masztów. Umożliwia ona łatwe położenie masztu na ziemi bez konieczności wykopywania go z ziemi bądź bez konieczności demontowania betonu jakim została zalana podstawa. Wystarczy odkręcić śruby i ostrożnie popchnąć maszt.

PROJEKT GRAFICZNY, to projekt wykonany w jednym z wielu dostępnych na rynku programów graficznych m.in. Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Corel Drawitp. lub programów do składu takich jak m.in. Adobe InDesign lub Quark Press. Projekt graficzny może być wykonany w formie poglądowej do celów wizualizacji. Projekt graficzny wykonuje się w trzech etapach:
1. Przygotowanie wersji poglądowej (szkicu) - wersja początkowa dla Klienta.
2. Naniesienie uwag Klienta.
3. Przygotowanie projektu do druku lub innej formy jego realizacji.
Projekty graficzne wykonują graficy lub czasami informatycy.

PLAKAT, to rodzaj wyrobu poligraficznego zaliczany do akcydensów. Plakat drukuje się jednostronnie w dużym formacie (co najmniej A2). Plakat ma charakter propagandowy lub reklamowy (nigdy wyłącznie informacyjnym). Plakat służący do umieszczania w stałych, publicznych miejscach (rozklejany, umieszczany w witrynach). Plakat tym różni się od afisza, że nie jest wykonany ze składu, lecz w całości stanowi formę graficzną. Zadrukowywany jest z reguły na całej powierzchni papieru i najczęściej posiada bogatą kolorystykę. Elementy graficzne co najmniej dorównują informacji tekstowej, z reguły jednak dominują. Napisy są często przetworzone artystycznie. O ile typowy afisz, jako druk czysto informacyjny, jest zazwyczaj jedynie rodzajem rzemiosła, to forma plakatu jest również jedną z dziedzin sztuki. Do druku plakatów służy produkowany wyłącznie w tym celu papier plakatowy.

PAPIER FIRMOWY, to papier indywidualnie zaprojektowany z myślą o danej firmie lub przedsiębiorstwie. Na papierze firmowym zazwyczaj wykorzystuje się dół na dane teleadresowe i lewy górny róg na logo i nazwę firmy. Papier firmowy drukowany jest często z tłem na całej powierzchni papieru. Papier firmowy ma wymiary A4 (21 x 29.7) i jest drukowany w opłacalnej ilości od 500szt. Papier firmowy projektują graficy i najlepiej zamówić go w Agencji reklamowej która ma bardzo dobre ceny w związku ze stałą współpracą z drukarniami.

PARASOL REKLAMOWY, to gadżet reklamowy na którym można umieścić logo i jakieś hasło reklamowe. Parasol składa się zazwyczaj z 8 brytów(paneli). Parasole mogą być długie i krótkie. Niektóre są automatyczne, niektóre rozkładają się ręcznie. Do niektórych parasoli dołączane jest etui (pokrowiec, futerał) w kolorze parasola. Parasole mają proste i zakrzywione rączki, na rynku można też spotkać rączki w kształcie np. gałki biegów z samochodu. Parasole reklamowe są elegancką forma firmowego prezentu dla Klientów i kontrahentów.

PODSTAWKI DO WYDAWANIA RESZTY,
to forma reklamy obowiązkowa w każdym sklepie. Podstawki reklamowe obecnie przybierają coraz to różne formy prezentacji produktów na które rzuca okiem codziennie każdy Klient robiący zakupy w sklepie w którym leży podstawka z jego resztą. Na rynku dostępne są podstawki z tworzyw sztucznych (PS, PS i PET), ze szkła i tworzywa (szkło i tworzywo PS), ze szkła (lane szkło, szkło gięte i tworzywo PS), podstawki info i ekspozycyjne (z tworzywa PS), podstawki podświetlane (ze szkła i tworzywa PS) i podstawki z melaminy. W zależności od modelu i budżetu zamawiającego podstawki mogą mieć szybkę płaską lub giętą i mogą mieć zadruk w pełnym lub w jednym kolorze.

POMPON REKLAMOWY, to pluszowa mała forma reklamy firmy bądź przedsiębiorstwa. Pompon reklamowy to zabawny mały pluszak z dołączoną tasiemką reklamową (wstążką) o wymiarach 120 x 20mm (wstążka syntetyczna) lub 110 x 15mm (tradycyjna tasiemka tekstylna), na której wykonuje się nadruk reklamowy. Pompony reklamowe są mniej więcej wielkości 5cm i mają dowolne zestawienia kolorystyczne (ciała, nóg, dodatków). Pompony reklamowe produkowane są w Polsce i za granicą. Pompony reklamowe są dostępne we wzorach gotowych i na zamówienie. Wzory gotowe są dostępne w kategoriach: disco, zwierzaki, owoce i warzywa, ludki i zawody, pompony okolicznościowe i inne(m.in. trojaczki, samolot, diabeł).

PYLON REKLAMOWY, to forma reklamy przestrzennej pionowej obustronnej najczęściej kształtem przypominająca skrzydło o równoległych krawędziach. Pylon może być podświetlany od wewnątrz. Pylony wykonuje się z różnych materiałów takich jak np. dibond, czy plexi. Pylony można wyklejać wydrukami albo wycinanymi napisami z folii. Njaczęściej pylony można spotkać przy stacjach benzynowych.

POTYKACZ REKLAMOWY (stojak plakatowy), to forma reklamy zewnętrznej i wewnętrznej najczęściej umieszczana przed restauracjami i informująca o aktualnej promocji (np. dziś danie dnia tylko 9.90zł !). Potykacze mają obecnie różne formy wykonania i w różny sposób eksponują plakaty i informacje jakie są do przekazania Klientom ale wszystkie są w formacie pionowym i kształcie litery A, czasami jedno ale standardowo dwustronne. Potykacze dostępne są z antyrefleksyjną folią ochronną i taśmą magnetyczną, z kółkami, powlekane tworzywem sztucznym, półokrągłe, potykacze obrotowe, potykacze z drewna do pisania po nich kredą i wiele innych także robionych na zamówienie. Potykacze mogą być wykonane w dowolnych kolorach i przeważnie mają miejsce na plakat A1 lub A0. POS (Point Of Sail), to punkt sprzedaży.

POSTAR, to brytyjski system badawczy. Postar bada postrzegalność sieci outdoorowych pod względem jakościowym i ilościowym.

POST TEST (on-air test), to badanie reklamy po jej emisji.

PRAWA AUTORSKIE, to forma prawnej ochrony nadawanej dziełom plastycznym, literackim, dramatycznym i muzycznym w celu zapobiegania nieupoważnionym przypadkom naśladownictwa (piractwo, nielegalne rozpowszechnianie).

PRIME TIME, to czas największej słuchalności lub oglądalności stacji radiowej bądź telewizyjnej.

PROFIL KONSUMENCKI (consumer profile), to charakterystyka konsumentów danego produktu lub marki. Profil konsumencki uwzględnia dane podstawowe: wiek, płeć, wykształcenie, wysokość zarobków, jak i bardziej specjalistyczne: przynależność do subkultur, sposób spędzania czasu wolnego, hobby, posiadane dobra itp.
NIE ZNALAZŁEŚ SZUKANEGO SŁOWA?
Napisz do nas - niebawem je dodamy!!!