SŁOWNIK REKLAMOWY "C"
CITYBOARD, to wolnostojący, oświetlony nośnik reklamowy o wymiarach 6 x 3 m, ustawiany przy dużych ciągach komunikacyjnych w najbardziej eksponowanych punktach miast (nazwa zastrzeżona dla produktu firmy Cityboard Media).
CI (CORPORATE IDENTITY), to projektowanie graficzne Systemów Tożsamości Wizualnej firmy czyli kompletne opracowanie identyfikacji wizualnej firmy (m.in. opracowanie znaku graficznego firmy - logo, stworzenie haseł reklamowych, strony WWW, prezentacji, reklamówek, gadżetów firmowych, wizytówek itp.), a wszystko w tych samych parametrach i kolorystyce (firmowa czcionka, kolory PANTONE itp.).
CORPORATE IDENTITY, to jeden z podstawowych elementów w procesie budowania pozycji rynkowej i świadomości marki. Stworzenie CORPORATE IDENTITY pozwala realizować strategię komunikowania się z otoczeniem oraz budować przewagę nad konkurencją. Podstawowe znaki identyfikacji wizualnej zawiera się w tzw. księdze identyfikacji wizualnej (często zwanej też KSIĘGĄ ZNAKU), taka księga zawiera elementy jakimi posługuje się firma. Czasami księga znaku ma kilka stron a czasem jest obszernym zestawieniem na kilkaset stron. Takie podstawowe opracowanie powinno zawierać:
- Definicję tożsamości (konstrukcja symbolu i zasady stosowania logotypu, kolorystyka, typografia - firmowa czcionka),
- Artykuły piśmiennicze (papier firmowy, koperta teczka, wizytówka),
- Publikacje (raporty roczne),
- Materiały prezentacyjne (foldery, broszury, ulotki, elementy wystawiennicze, programy konferencji, zaproszenia),
- Materiały dla prasy (reklamy prasowe, artykuły, wywiady),
- Materiały promocyjne (gadżety reklamowe: długopisy, breloki, parasole itp.).
COPYRIGHT, to po angielsku prawa autorskie.
CZCIONKA, to rodzaj nośnika pojedynczych znaków pisma drukarskiego. Obecnie słowo czcionka zostało zastąpione elektronicznym nośnikiem pisma czyli FONTEM. Na rynku funkcjonuje niezliczona ilość fontów. Często firmy mają swoje prywatne czcionki do nadruków które są elementem ich wizerunku.
CD FIRMOWE, to płyta CD na której nagrane są najczęściej prezentacja firmy i jakieś firmowe elementy dla klientów. Płyta CD czasami określana jest mianem PŁYTY KOMPAKTOWEJ. Płyta CD jest krążkiem poliwęglanowym z zakodowaną cyfrowo informacją do bezkontaktowego odczytu światłem lasera optycznego. Płyta CD jest używana jako nośnik do nagrywania płyt muzycznych. Dzięki dużej pojemności, niezawodności i niskiej cenie płyt CD dysk kompaktowy stał się najbardziej popularnym medium do zapisywania danych firmowych i codziennego użytku.
CLIPER, to uniwersalna listwa zaciskowa. Cliper szczelnie zamyka torebkę zatrzymując smak, aromat i świeżość produktu nawet przy wielokrotnym otwieraniu. Na cliperze można umieścić logo co czyni z niego niepowtarzalny artykuł reklamowy. Cliper wykonany jest z tworzywa PP (polipropylenu), które posiada atesty potwierdzające jego bezpieczeństwo w kontakcie z żywnością.
CZĘSTOTLIWOŚĆ REKLAMY, wyraża średnią liczbę pojawiania się reklamy w czasie całej kampanii, tj. ustalenie ile razy do indywidualnego adresata musi docierać reklama za pośrednictwem konkretnego środka przekazu.
CEO (Chief Executive Officer of corporation), to po przetłumaczeniu na język polski - szef firmy.
CLAIM, to slogan marketingowy.
CPT (cost per tausend), to koszt dotarcia do tysiąca odbiorców reklamy - czytelników, słuchaczy, widzów itp.
CI (CORPORATE IDENTITY), to projektowanie graficzne Systemów Tożsamości Wizualnej firmy czyli kompletne opracowanie identyfikacji wizualnej firmy (m.in. opracowanie znaku graficznego firmy - logo, stworzenie haseł reklamowych, strony WWW, prezentacji, reklamówek, gadżetów firmowych, wizytówek itp.), a wszystko w tych samych parametrach i kolorystyce (firmowa czcionka, kolory PANTONE itp.).
CORPORATE IDENTITY, to jeden z podstawowych elementów w procesie budowania pozycji rynkowej i świadomości marki. Stworzenie CORPORATE IDENTITY pozwala realizować strategię komunikowania się z otoczeniem oraz budować przewagę nad konkurencją. Podstawowe znaki identyfikacji wizualnej zawiera się w tzw. księdze identyfikacji wizualnej (często zwanej też KSIĘGĄ ZNAKU), taka księga zawiera elementy jakimi posługuje się firma. Czasami księga znaku ma kilka stron a czasem jest obszernym zestawieniem na kilkaset stron. Takie podstawowe opracowanie powinno zawierać:
- Definicję tożsamości (konstrukcja symbolu i zasady stosowania logotypu, kolorystyka, typografia - firmowa czcionka),
- Artykuły piśmiennicze (papier firmowy, koperta teczka, wizytówka),
- Publikacje (raporty roczne),
- Materiały prezentacyjne (foldery, broszury, ulotki, elementy wystawiennicze, programy konferencji, zaproszenia),
- Materiały dla prasy (reklamy prasowe, artykuły, wywiady),
- Materiały promocyjne (gadżety reklamowe: długopisy, breloki, parasole itp.).
COPYRIGHT, to po angielsku prawa autorskie.
CZCIONKA, to rodzaj nośnika pojedynczych znaków pisma drukarskiego. Obecnie słowo czcionka zostało zastąpione elektronicznym nośnikiem pisma czyli FONTEM. Na rynku funkcjonuje niezliczona ilość fontów. Często firmy mają swoje prywatne czcionki do nadruków które są elementem ich wizerunku.
CD FIRMOWE, to płyta CD na której nagrane są najczęściej prezentacja firmy i jakieś firmowe elementy dla klientów. Płyta CD czasami określana jest mianem PŁYTY KOMPAKTOWEJ. Płyta CD jest krążkiem poliwęglanowym z zakodowaną cyfrowo informacją do bezkontaktowego odczytu światłem lasera optycznego. Płyta CD jest używana jako nośnik do nagrywania płyt muzycznych. Dzięki dużej pojemności, niezawodności i niskiej cenie płyt CD dysk kompaktowy stał się najbardziej popularnym medium do zapisywania danych firmowych i codziennego użytku.
CLIPER, to uniwersalna listwa zaciskowa. Cliper szczelnie zamyka torebkę zatrzymując smak, aromat i świeżość produktu nawet przy wielokrotnym otwieraniu. Na cliperze można umieścić logo co czyni z niego niepowtarzalny artykuł reklamowy. Cliper wykonany jest z tworzywa PP (polipropylenu), które posiada atesty potwierdzające jego bezpieczeństwo w kontakcie z żywnością.
CZĘSTOTLIWOŚĆ REKLAMY, wyraża średnią liczbę pojawiania się reklamy w czasie całej kampanii, tj. ustalenie ile razy do indywidualnego adresata musi docierać reklama za pośrednictwem konkretnego środka przekazu.
CEO (Chief Executive Officer of corporation), to po przetłumaczeniu na język polski - szef firmy.
CLAIM, to slogan marketingowy.
CPT (cost per tausend), to koszt dotarcia do tysiąca odbiorców reklamy - czytelników, słuchaczy, widzów itp.
NIE ZNALAZŁEŚ SZUKANEGO SŁOWA?
Napisz do nas - niebawem je dodamy!!!
Napisz do nas - niebawem je dodamy!!!