B

SŁOWNIK REKLAMOWY "B"

słownik reklamowy, słownik reklamy, Ars Nominem, reklama
BILLBOARD, to ogólna nazwa wielkoformatowej tablicy przeznaczonej pod plakaty i wydruki reklamowe. Billboardy najczęściej umiejscawiane są przy drodze lub przy autostradzie, im w bardziej ruchliwym miejscu jest usytuowany ? tym większa korzyść reklamowa. Billboard bardzo często jest oświetlony w celu zapewnienia oglądalności reklamy także nocą. Standardowe wymiary tego typu reklamy to: 504 x 238cm, 10 x 7.5cm, 2 x 3m, 14.63 x 1.27m. W zależności od długości ekspozycji reklamy, billboard można wykleić papieremBLUE BACK SIDE lub folia samoprzylepną (przy dłuższej ekspozycji). Ars Nominem oferuje swoim Klientom profesjonalny projekt billboardu, miejsca reklamowe pod reklamę oraz kompleksową usługę montażową. Proponujemy także billboard mobilny.

BILLBOARD MOBILNY, to tak zwany ruchomy billboard. Ars Nominem oddaje do dyspozycji swoich Klientów aż 4 takie przyczepki, każda ma wymiary pod reklamę: 2.5 x 5m. Taka przyczepka może być wynajęta na dowolny okres czasu, nawet na 1 dzień. Klient płaci za wynajem, wyklejenie i za materiał na którym będzie wydrukowana reklama. Ars Nominem oferuje projekt takiego billboardu na przyczepkę i kompleksową obsługę całej kampanii. Billboard mobilny może jeździć z kierowcą i autem Ars Nominem (+dodatkowa opłata za benzynę i roboczogodziny pracownika), może także być przyczepiony do samochodu Klienta i jeździć nawet przez cały dzień (klient płaci za dzień wynajmu). Opcjonalnie do billboardu mobilnego można dodatkowo zamówić usługę dźwięku. Billboard mobilny najczęściej wykorzystywany jest przy kampaniach wyborczych, wprowadzeniu na rynek nowego produktu bądź przy promocjach świątecznych.

BRIEF, to uporządkowany spis celów kampanii, lista zadań jakie ma spełniać reklama. Agencja Reklamowa Ars Nominem także posiada taki brief - wykorzystywany on jest w przypadku zamówień na większe kampanie i reklamy. BROSZURA, to publikacja niewielkiego formatu przedstawiająca najważniejsze elementy danej oferty bądź przedstawiająca najważniejsze informacje o danym przedsiębiorstwie, produkcie czy usłudze. Broszury najczęściej drukowane są w formacie A4 składanym do 1/3 A4 (2bigi).

BIGA, to termin drukarski oznaczający załamanie papieru, biga na kartce formatu A4 spowoduje po złożeniu format A5.

BACKLIT, to podświetlane wewnętrznie tablice reklamowe o wymiarach 6 x 3m.

BANNER, to forma reklamy, komunikatu lub innego przekazu służąca jako informacja lub reklama dla Klientów i pozostałych osób. Banner może mieć dowolne kształty i być w zależności od potrzeb pionowy lub poziomy. Banner jest najczęściej drukowaną formą reklamy. Drukuje się go na płachcie materiału który jest odporny na warunki atmosferyczne (deszcz, śnieg, promienie słoneczne). Banner w celu łatwego montażu jest oczkowany w koło. Banner ma także swoje zastosowanie w Internecie. Najczęściej wykonywany jest w technologii Adobe Flash, wcześniej były to głównie animowane pliki graficzne w formacie GIF, czasami także stosuje się pliki JPG, teoretycznie można też użyć języka JAVA (co jest ostatnio prawie niespotykane). Animacje w formacie Adobe Flash, mimo że najatrakcyjniejsze wizualnie, wymagają jednak, aby użytkownik miał zainstalowaną w systemie i aktywną specjalną wtyczkę do ich odtwarzania. Nie wszyscy reklamodawcy zdają sobie sprawę z tego, że taka animacja nie zostanie wyświetlona u niektórych użytkowników.

BRELOK REKLAMOWY,
to forma prezentacji reklamy na przedmiocie codziennego użytku. Breloki najczęściej są wisiorkami lub zawieszkami przyczepianymi do kluczy, plecaka, torby, na lusterku samochodowym, do telefonu itp. Breloki reklamowe wykonywane są z różnych tworzyw i w różnych kolorach, te reklamowe przystosowane są do nadrukowania na nich znaku firmowego (logo, hasło). Breloki często mają w sobie latarkę LED, elementy z PCV, otwieracze do butelek, nożyki itp. Breloki rozdawane są najczęściej jako upominki dla kontrahentów, Klientów bądź jako forma promocji na targach i wystawach.

BADANIA KONSUMENTÓW, to badania które obejmują określenie liczby, rodzajów. Potrzeb, zachowań i opinii konsumentów dla ustalenia potencjalnych nabywców produktów i adresatów promocji. Badania ilościowe wykorzystują dane statystyczne, a jakościowe zmierzają do wyjaśnienia JAK? I DLACZEGO? Nabywcy podejmują decyzję zakupu. Badania pierwotne oparte są na publikowanych źródłach informacji, a badania wtórne na przeprowadzonych obserwacjach, wywiadach, ankietach itp.

BADANIA REKLAMY, to badania prowadzone przed podjęciem jakichkolwiek kroków reklamowych. Mają na celu określenie prawidłowości opracowanych projektów reklamy pod względem jej zamierzonego oddziaływania na odbiorców. Badania, po rozpowszechnieniu reklamy służą do oceny stopnia i siły wpływu reklamy na postępowanie nabywców i na wyniki sprzedaży oraz relacji tych efektów do poniesionych kosztów.

BONIFIKATA, to oferta sprzedaży po obniżonej cenie. Bonifikata często łączy się z GRATIS-em. Bonifikata często jest określana mianem RABAT, PROMOCJA, OBNIŻKA. Bonifikata najczęściej ma miejsce przy sezonowych wyprzedażach bądź w comiesięcznej ofercie hipermarketów.

BURZA MÓZGÓW, to metoda kreatywnego myślenia służąca m. in. do powstawania twórczych pomysłów reklamy i rozwiązywania problemów wymagających niekonwencjonalnego podejścia i nieskrępowanego myślenia.
NIE ZNALAZŁEŚ SZUKANEGO SŁOWA?
Napisz do nas - niebawem je dodamy!!!