SŁOWNIK REKLAMOWY "G"
GRP (Gross Rating Points), wskaźnik efektywności reklamy - procent przedstawicieli założonej grupy docelowej (np. 1% kobiet w wieku 24-40 lat, mieszkających w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców i posiadających własną firmę). Jeden punkt GRP równa się jednemu procentowi grupy docelowej. Ilość punktów GRP świadczy o tym, ile procent grupy docelowej ma zobaczyć reklamę. Ilość GRP może (i to znacznie) przekraczać 100%.
GRATIS, to darmowy dodatek do produktu/usługi zazwyczaj wliczony w cenę produktu/usługi. Gratisy pomagają zwiększyć sprzedaż i zachęcają do zakupu tego a nie innego produktu. Gratisy są najczęściej gadżetami reklamowymi dodatkowo promującymi markę produktu do którego dodawany jest gratis (przy zakupie dwóch butelek napoju szklanka gratis). Czasami gratisem jest kolejny produkt z tej samej serii produktów - kup dwa, trzeci GRATIS lub czapkę i szalik a rękawiczki GRATIS itp.
GRAWEROWANIE LASEREM, to metoda wypalania nadruku na powierzchni artykułów wykonanych z metalu, drewna lub szkła. Promień laserowy jest kontrolowany przez komputer, można więc wykonać nadruk o wyjątkowej dokładności. Nie ma możliwości grawerowania w kolorze. Kolor nadruku zależy od koloru tła. Grawerowanie laserem to elegancka i trwała technika znakowania.
GADŻET REKLAMOWY, to forma promocji firmy/zakładu usługowego poprzez małe detale z nadrukiem firmowym które trafiają do klientów/kontrahentów rozpowszechniając markę. Gadżety reklamowe mają wszechstronne zastosowanie i jest ich obecnie na rynku setki tysięcy modeli. Najpopularniejszymi gadżetami reklamowymi są długopisy, breloki, koszulki, smycze reklamowe, kubki reklamowe i inne które nie są drogie a można ich wiele rozdać. Gadżety reklamowe są także dostępne w eleganckich formach jako prezenty i wyrazy podziękowania dla większych klientów/kontrahentów i dla pracowników, często są to dowody wdzięczności z nadrukowanym logo w postaci kompletów do wina, eleganckich parasoli, kompletów piśmienniczych (pióro + długopis), artykułów elektronicznych i innych równie wartościowych upominków. Gadżety reklamowe często dodawane są do gazet i czasopism. Nie ma chyba osoby która nie miałaby chociaż jednego gadżetu reklamowego.
GRAFIKA REKLAMOWA, to grafika przeznaczona na potrzeby reklamowe której głównym zadaniem jest osiągniecie właściwych celów marketingowych poprzez przekazanie odpowiednich obrazów. Grafika najczęściej jest połączona z hasłami reklamowymi pisanymi pod kątem danej kampanii reklamowej i danego obrazu. Grafikę reklamową tworzą graficy reklamowi i informatycy.
GLOBAL PRODUCT, to produkt globalny czyli produkt, którego marka jest znana i promowana na całym świecie np. Coca Cola.
GRATIS, to darmowy dodatek do produktu/usługi zazwyczaj wliczony w cenę produktu/usługi. Gratisy pomagają zwiększyć sprzedaż i zachęcają do zakupu tego a nie innego produktu. Gratisy są najczęściej gadżetami reklamowymi dodatkowo promującymi markę produktu do którego dodawany jest gratis (przy zakupie dwóch butelek napoju szklanka gratis). Czasami gratisem jest kolejny produkt z tej samej serii produktów - kup dwa, trzeci GRATIS lub czapkę i szalik a rękawiczki GRATIS itp.
GRAWEROWANIE LASEREM, to metoda wypalania nadruku na powierzchni artykułów wykonanych z metalu, drewna lub szkła. Promień laserowy jest kontrolowany przez komputer, można więc wykonać nadruk o wyjątkowej dokładności. Nie ma możliwości grawerowania w kolorze. Kolor nadruku zależy od koloru tła. Grawerowanie laserem to elegancka i trwała technika znakowania.
GADŻET REKLAMOWY, to forma promocji firmy/zakładu usługowego poprzez małe detale z nadrukiem firmowym które trafiają do klientów/kontrahentów rozpowszechniając markę. Gadżety reklamowe mają wszechstronne zastosowanie i jest ich obecnie na rynku setki tysięcy modeli. Najpopularniejszymi gadżetami reklamowymi są długopisy, breloki, koszulki, smycze reklamowe, kubki reklamowe i inne które nie są drogie a można ich wiele rozdać. Gadżety reklamowe są także dostępne w eleganckich formach jako prezenty i wyrazy podziękowania dla większych klientów/kontrahentów i dla pracowników, często są to dowody wdzięczności z nadrukowanym logo w postaci kompletów do wina, eleganckich parasoli, kompletów piśmienniczych (pióro + długopis), artykułów elektronicznych i innych równie wartościowych upominków. Gadżety reklamowe często dodawane są do gazet i czasopism. Nie ma chyba osoby która nie miałaby chociaż jednego gadżetu reklamowego.
GRAFIKA REKLAMOWA, to grafika przeznaczona na potrzeby reklamowe której głównym zadaniem jest osiągniecie właściwych celów marketingowych poprzez przekazanie odpowiednich obrazów. Grafika najczęściej jest połączona z hasłami reklamowymi pisanymi pod kątem danej kampanii reklamowej i danego obrazu. Grafikę reklamową tworzą graficy reklamowi i informatycy.
GLOBAL PRODUCT, to produkt globalny czyli produkt, którego marka jest znana i promowana na całym świecie np. Coca Cola.
NIE ZNALAZŁEŚ SZUKANEGO SŁOWA?
Napisz do nas - niebawem je dodamy!!!
Napisz do nas - niebawem je dodamy!!!